Tuesday, 20 January 2015

THE L’OREAL TRUE MATCH FOUNDATION.




Where to begin talking about this beauty ! I've heard about the L'OREAL TRUE MATCH FOUNDATION a while ago from several bloggers who basically believed that it was a dupe for the Giorgio Armani Luminous Silk foundation. So, I caved to the hype and got one.

It is fantastic for everyday use, has 20 shade range with different undertones, and an SPF 17. I wear the shade R2-C2 "Rose Vanilla" and it's the exact match for me. 
The formula is light and liquidy but still got that creamy texture. Whether using a brush or just your fingers, this foundation blends really well into the skin. It feels light and very comfortable on to wear and it gives a natural finish though still buildable to give a full coverage which is always a plus.
It photographs well AKA looks great on pictures. The lasting power is good. you can still add a bit of powder to put in into place.
Over all, I'll say that this product is worth the hype. I love it and I'm definitely going to repurchase it !

Have you ever tried this foundation ? what do you think of it ?

FR

D'où commencer à parler de cette beauté! J'avais entendu parler du L'OREAL LE TEINT ACCORD PARFAIT fond de teint il y a quelque temps de plusieurs blogueuses qui affirmaient que c'était un dupe pour le fond de teint  Giorgio Armani Luminous Silk. Du coup, je voulais absolument le tester!

Ce fond de teint est super pour tous les jours, il existe dans 20 teintes avec différentes nuances et un SPF 17. j'ai la teinte  R2-C2 "Vanille Rosé" et elle correspond parfaitement à ma carnation.
La formule est light et fluide mais a toujours cette texture crémeuse. Qu'on utilise un pinceau ou avec les doigts, ce fond de teint s'applique très bien sur la peau. Il est agréable et on ne le sent presque pas sur le visage. il donne un teint effet bonne mine très naturel. la couvrance reste ajustable ce qui est toujours un plus !
la tenue est bonne mais vous pouvez toujours mettre un peu de poudre pour bien le fixer.
Dans l'ensemble, je dirais que ce produit est excellent. Je l'aime et je vais certainement le racheter!

Avez-vous déjà essayé ce fond de teint? qu'en pensez-vous ?

No comments :

Post a Comment